joi, 9 februarie 2012

Musaca

Toata lumea stie sa faca musaca, nu? Daca nu, eu pun aici reteta, foarte simpla, de musaca. Ce o face pe musacaua mea sa fie deosebita de altele pe care le-ati mai mancat sunt mirodeniile pe care le pun. Mirodenii cumparate din Grecia:
Ce ne trebuie:
(Aici, cei carora le plac cantitatile fixe, ma vor ura. Ideea e ca trebuie sa folositi cantitatea potrivita de ingrediente pentru vasul pe care il aveti. Eu am un vas de ceramica cu dimensiunea 20cmX10cmX10cm. Cantitatile de mai jos sunt pentru acest vas)
5 cartofi mari, taiati rondele
1/2 kg carne tocata - de care va place; mie imi place mai mult cu vita dar e ok oricare dintre ele
o ceapa medie
4 linguri de ulei
3 oua
cascaval pentru ras deasupra
5 linguri sos de rosii

Cum se face:
Se da drumul la cuptor. 
Mai jos puteti vedea cartofii. Ii taiati rondele si ii puneti la fiert. Aici am o precizare: cartofii nu se fierb de tot, ci numai 5 minute. Nu trebuie sa uitati ca nu facem piure si ca in plus, el se mai fac si in cuptor. Daca folositi carne de vita, puteti sa nu ii fierbeti deloc. Carnea de vita se face mai greu, prin urmare, musacaua va sta mai mult in cuptor, deci au timp sa se faca si cartofii, fara probleme.
Tocati apoi o ceapa si o puneti la calit in tigaie 5 minute, dupa care adaugati carnea tocata. Puneti mirodeniile, sare, piper si lasati sa se faca carnea. Amestecati din cand in cand. Cand carnea e gata, adica arata ca in poza de mai jos, incepeti sa puneti straturile.

Punem un strat de cartofi si unul de carne si tot asa pana umplem vasul. Apoi batem 2 oua cu un pic de sare si adaugam aceasta zeama peste tot. Mai completam cu apa ca sa fie acoperit la limita si bagam la cuptor cam 40 min. Dupa aceste 40 min cartofii ar trebui sa fie foarte fierti, carnea facuta si zeama sa nu mai existe. In acest moment eu scot musacaua din cuptor si pun deasupra inca un ou batut amestecat cu sos de rosii si mirodenii (intep ici-colo cu furculita ca sa intre si inauntru) si rad deasupra un strat de cascaval. 
O mai bag la cuptor inca 5-7 minute si apoi e numai buna de mancat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu