duminică, 19 septembrie 2010

In vizita la prieteni

Acum cateva saptamani am fost in vizita la prietenii nostri Dana si Dragos Adam. Trebuie sa va spun ca Dragos este un bucatar extraordinar. Am stat langa el in timp ce el a pregatit tot felul de minuni si i-am facut poze (nu lui, mancarii, desigur).
Am sa incerc sa va dau retetele. Daca nu am retinut corect, Dragos ma va corecta.
Prin urmare a gatit branzeturi la cuptor si lasagna cu ton. Eu am preparat langa el ,,gnocchi con gorgonzola", o mancare pe care am incercat-o vara asta in Italia si mi s-a parut minunata. Cumparasem gnocchi semipreparati :) asa ca a fost super simplu de adaugat un sos de gorgonzola, care se face prin topirea in frisca (o cutie de 200ml frisca hu-la-la e suficienta) a unui pachet de branza gorgonzola. Sosul astfel ,,preparat" se toarna fierbinte peste gnocchi fierte si iese o mancare satioasa si plina de calorii. Atentie! Trebuie sa va placa branza cu mucegai ca sa puteti aprecia acest fel de mancare.
,,Branzeturi la cuptor" e ceva simplu de facut si prezinta avantajul ca poti combina acolo ce branzeturi vrei, in functie de gusturile fiecaruia. Dragos avea niste vase mici de pamant, dar daca nu aveti puteti lucra in vase mari de yena sau de pamant. Intai a ,,tapetat" vasul cu cascaval ca in imaginea de mai jos:
A adaugat apoi sos de rosii, rosii felii, branza telemea si ciuperci.
Peste, a continuat sa puna alte branzeturi: branza cu mucegai, mozarella, apoi iar rosii si ciuperci.
La final, ca si capac, a ras multa branza telemea si a bagat totul la cuptor. Hmmm! O minunatie!
Cand am ajuns noi, Dragos deja lucra Lasagna prin urmare n-am vazut cum a facut sosul Bechamel. Va dau reteta asa cum o stiu eu, banuiesc ca asa a facut si el. Sosul se prepara dintr-un sfert de pachet de unt, 2-3 linguri faina, lapte, toate la foc mic. Cand este suficient de gros, se rad 300 g cascaval. Dragos a pus pastele de lasagna intr-un vas si apoi le-a acoperit cu sosul acesta. Apoi cand a inceput sa puna strat peste strat, ca sa dea la cuptor, a scos fiecare felie si le-a folosit.
Intr-o tigaie a pus la prajit o ceapa mare, 2 cutii de ton conserva, scurs de ulei si cativa catei de usturoi tocati marunt.
Dupa ce ceapa s-a rumenit un pic se adauga sosul de rosii (cred ca o cutie de 400g) si se mai calesc ca7-8 minute.
Incepem sa punem start peste strat pastele de lasagna, sosul de mai sus, ciuperci, cascaval, masline si tot asa pana cand terminam toate ingredientele.Terminam cu sos ciuperci si cascaval ras ca sa arate asa:
Dragii nostri prieteni ne-au pus la masa cu lumanari si pahare de cristal. In plus au doua fete minunate. Cea mare este autoarea pozelor. Toate felicitarile!
Abia asteptam sa ii avem alaturi la Golesti sa ne faca Dragos iar miel... de fapt mielul e specialitatea lui...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu