duminică, 11 iulie 2010

PUI LA CUPTOR CU LAMAIE

Am vazut la televizor aceasta reteta dar nu am prins toata emisiunea. M-am gandit ca trebuie sa fie super bun asa ca am incercat asa cum am crezut eu ca e bine. Super bun! Si simplu de facut! Arata senzational si are un gust difertit. Merita incercat!

Ne trebuie:
- un pui
- o legatura de rozmarin proaspat
- sare, piper
- ulei de masline
- cartofi pentru garnitura

Se spala puiul si se unge cu ulei de masline, cu sara si piper. I se introduce lamaia intreaga in burta impreuna cu rozmarinul. Se baga la cuptor si se lasa o ora si jumatate.
Atat si puiul e minunat si toti vor crede ca ati facut ceva super complicat si ca ati stat ore multe in bucatarie :)


In legatura cu garnitura, eu am fiert 10 minute cartofii si i-am pus in tava alaturi de pui pentru ultima jumatate de ora. Cartofii sug uleiul, se imbiba si prind un gust super bun. Plus ca se rumenesc frumos si arata foarte apetisant. Desigur puteti face orice garnitura vreti. Mai puteti face si un sos din marinata ramasa in tava in care ati facut puiul. Dupa ce ati scos puiyl si cartofii, puneti tava pe foc si adaugati putina apa ca sa se faca sos. Lasati sa fiarba 5 minute. Daca vi se pare prea subtire puneti o lingura de faina.



6 comentarii:

  1. Arata super bine!!!
    Lamaia a fost bagata intreaga sau feliata?

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Carmen de raspuns.
    Mai am o intrebare: cuptorul trebuie sa fie la foc mare sau potrivit. Ma gandesc ca 1 ora jumatate la foc mare e cam mult.
    Diseara vreau sa fac reteta :).

    RăspundețiȘtergere
  3. La foc mic, am uitat sa precizez!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am facut aseara puiul. E genial!!! Asa a spus Florin (eu nu mananc carne de pasare :(). Dar Florin a repetat de vreo 20 de ori ca e cel mai bun pui pe care l-a mancat vreodata. Asa ca il recomand oricui nu are chef de gatit (dureaza 2 min sa pregatesti puiul si sa-l bagi la cuptor), dar are pofta de ceva delicios. Intr-adevar, trebuie sa astepti o ora jumate, dar asta nu e o problema daca nu esti foarte infometat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Intre timp am aflat varianta completa a retetei de pui cu lamaie si rozmarin: nu difera mult de ce am scris eu aici. O prcizare importanta: intepati lamaia inainte de a o introduce in pui! Pofta buna!

    RăspundețiȘtergere